Hoe krijg je meer klanten via je site zonder technisch gedoe?
3 minuten lezen
Interview met Stijn Zeeman
Dan heb je eindelijk die eerste blog geschreven.
Hij is prachtig. Helemaal perfect, die durf je wel te publiceren op je site.
Wachten op je bezoekers
Vervolgens: wacht je.
En wacht.
En wacht.
Op die eerste bezoeker, de tweede, de derde.
Ja, die komen: je vrienden en familie vertellen je hoe leuk je schrijft.
Dan is het stil.
Nog een blog. Hetzelfde ritueel. Weer nauwelijks bezoekers.
Ach ja, het heeft tijd nodig, weet je.
Je ploetert door. Toch?
Nergens voor nodig, dat ploeteren, zegt Stijn Zeeman. Hij heeft samen met zakenpartner Rogier van Wagtendonk het bedrijf The next trainer en weet alles over wat je online moet doen om een succesvol ondernemer te zijn.
En dat is wel iets meer dan alleen ‘even’ bloggen. Wat allemaal?
Ik vroeg het hem, in een video-interview. Kijk en luister:
Wat hoor je zoal in dit interview?
- Waarom Stijn en Rogier ondernemers willen helpen succesvol te zijn.
- 3 valkuilen die veel ondernemers maken als ze online klanten willen trekken.
- Hoe Stijn en Rogier werken met websitesuccesscore en wat die inhoudt.
- Wat erbij komt kijken om klanten voor je in de rij te laten staan.
- Hoeveel tijd het hem en Rogier kost om een artikel voor de website te schrijven.
Wat mij vooral trof:
Hoe enthousiast Stijn praat als hij vertelt over andere ondernemers die ‘al hun kennis voor zichzelf houden’, omdat ze niet weten hoe ze online klanten kunnen trekken. En dat hij hen daarbij wil helpen.
En de 20-80-regel: als je je kennis deelt, besteed je 20 procent van je tijd aan de inhoud daarvan en 80 procent de promotie. Wist jij dat? En doe je dat? (ik niet…)
Heb jij moeite met schrijven?
Doe de test Welk type schrijfblokkeerder ben jij? en je ontdekt wat je eraan kunt doen om met meer gemak te schrijven.
Meer over de test